Ne Zaman ve Nerede Reklam Verilmeli?

hedef-odakli-reklamReklam Mesajları Doğru Yer ve Zamanda İletilmelidir!

Zamanlamaya dikkat: Tüketiciler ne çok uzun, ne de çok kısa reklamlardan hoşlanmıyor. Bu nedenle, reklam sürelerine dikkat etmek gerekiyor. Bu süre yetişkinler için 25-30 saniye, çocuklar için ise 20-25 saniye olabiliyor.

Zaman, Yer, ve reklam çok nadir doğru yerde buluşur, bu yüzdendir ki  reklam verenlerin çoğu yanlış bir hamle yaparak sonu hüsranla biten bir işe girişmiş olurlar.
Mesela “Doğru zamanda yanlış reklamla”, “Doğru reklamla yanlış yerde karşılaşırsın”, “Tam zamanıdır ancak verdiğiniz karar ve reklam yanlıştır” bunun gibi yığınla yanlışlar vardır hayatımız da.
“Peki ‘Siz’ bu üçlü de doğruyu yakaladım diyebilirmisiniz ?” Sanki biraz zor dediğinizi duyduk?

Aslında bu sorunun cevabı doğru yerde ve doğru zamanda markanızı tanıtmak olabilir. Evet, mecra seçimi kadar zaman seçimi de çok önemli reklam ve pazarlamada. Ramazan ayında gıda reklamlarının ne kadar arttığını görmek, doğru zamanda tanıtım faaliyetlerinizi kurgulamanın ne kadar önemli olduğunu göstermeye yetiyor. Evet, Ramazan ayındaki gıda reklamları diğer zamanlardakilerden çok daha etkili olduğunu söylemeye bile gerek yok.

Susuzluk, açlık, uykusuzluk… Bunun gibi pek çok farklı insan ihtiyacını doğru vakitlerde yakalamak gerekli. Örneğin bir yatak firmasını düşünün. “Uykusuz mu kaldınız? Yatağınızı değiştirin, bizim yatağımızı seçin rahat rahat uyuyun” demek istiyor potansiyel müşterilerine. Bunu gecenin bir saatinde söylese ne kadar iyi bir iş yapar düşündünüz mü? Geceleri televizyon izleyenler genelde uykusu kaçan insanlardır. Bunların bir çoğununda uykusuyla ilgili problemleri vardır. Maliyeti bir hayli düşük olan bu reklam dilimlerinde yoğun olarak görünmek ne kadar etkili olur tahmin edebiliyor musunuz?

Firmalar reklam ve pazarlama faaliyetlerinde mecra seçimleri kadar, zaman seçimlerine de dikkat etmeli… En çok izlenen, en ucuz olan mecraları toparlamak yarışına girmektense, kendileri için en uygun zaman dilimlerini seçmeye çaba göstermeli.
Reklamlar  komik, absürd, abartılı derecede saçma olabilir… Yani bir reklam sunduğu ürünün niteliklerini türlü şekilde ortaya koyabilir.
Reklam verenlerin en büyük hataları, bir reklamda birden fazla mesaj vermek istemeleri. Oysa markanın tek bir mesajı sahiplenmesi ve o mesaj üzerinden tüm reklamlarını yapılandırması gerekiyor. Örnek vermek gerekirse; Dove’un “Yumuşak Sabun”, CocaCola’nın “Hayatın Tadı”, Turkcell’in “Bağlan Hayata” mesajı, başarılarıyla tam puan alıyor…

Mustafa ŞİMŞEK (PROTEP Medya Group Başkanı)

2019 Promosyon Ürünleri