Promosyona Neden İhtiyaç Duyulur?

Firmalar artık pahalı reklam araçları kullanmadan kendilerini daha fazla kişiye, daha ucuz olarak tanıtmak için promosyonu tercih ediyor.

Yazılı basında ve televizyonda firmalarını tanıtıp markalaşmak isteyen üst düzey yöneticiler, bu reklamların çok pahalı olması ve günlük reklam olduğu için istenilen düzeyde hedef kitlesine ulaşamaması sebebiyle üzerilerinde kendi logolarının ve bilgilerinin olduğu saat, anahtarlık, kalem, usb bellek, ajanda gibi ürünleri müşterilerine dağıtarak, daha uzun bir süreçte reklam yapıp, daha fazla kişiye ulaşmayı amaçlıyor.

İşletmelerin marka bilinirliğini arttırmayı hedefleyen reklam sektörü, müşterilerinin bu amacını gerçekleştirebilmek için promosyon şirketlerine yöneliyor. Reklam sektörü dünyada çığ gibi büyüyen promosyon dünyasına, artık duyarsız kalmadığı gibi reklam tanıtım olarak promosyonu kullanıyor.

Yapılan araştırmalarda üstünde telefon numarası ve firma logosu olan bir anahtarlık veya bir kalem, gün içinde ortalama reklamın ulaşabildiği hedef kitlenin çok üstünde kişiye ulaşabiliyor.Bunu, yapılan binlerce anahtarlık, kalem veya ajanda ile düşündüğümüzde reklamlar gerçekten etkileyici bir duruma ulaşıyor. İngilizce ‘Yükselmek’ anlamına gelen promosyon dünyanın en etkili reklam aracıyken, Türkiye’de 1970’li yıllarda tanınmaya başlandı ancak 90’lı yıllarda Türkiyede de çıkışa geçen promosyon ürünleri, eşantiyon kavramını bitirerek çok güçlü bir reklam sektörü haline geldi.

Gazetelerin tiraj yükseltmek için başlattıkları kupon ve promosyon ürün dağıtımı gibi satış stratejilerinin çok fazla ses getirmesi sebebiyle, promosyonun ne kadar önemli bir satış taktiği olduğu büyük firmaların dikkatini çekti ve markalaşma adına promosyonu tercih etmeye başladılar.

Firmalar promosyon ürünleri seçerken, hayatın her alanına hitap eden sık kullanılan ürünleri tercih ederek, çok fazla kişiye ulaşmayı hedefliyor, marka konseptine en uygun olan promosyon ürünü tercih ediyor

Nedir?

Ofisinize veya evinize bir bakın, etrafta kullandığınız yada bir köşede unuttuğunuz birçok promosyon malzemesi bulacaksınız. Bir şirket ziyaretinden, fuar standından, tanıtım toplantılarından kalma yada size yollanmış bu malzemeler, üzerlerinde şirket logolarıyla belki de yıllarca bekliyorlar.

Aslında bu promosyon malzemeleri, yaptıkları işler göz önüne alındığnda bir firma için en ucuz tanıtım aracı; mesajı iletiyorlar, müşteriyi memnun ediyorlar, uzun süre bu özelliklerini koruyabiliyorlar. Bir promosyon materyali, ne kadar farklı ve işe yarar ise, ömrü de o kadar uzun oluyor ve sürekli olarak firmayı ve mesajı hatırlatmaya devam ediyor. Bu yüzden, promosyon materyalleri seçiminde en önemli kriterlerin farklılık ve işe yararlılık olması gerekiyor. Hemen ardından da, materyalin uzun ömürlü olması geliyor, çünkü ancak bu sayede mesajı iletmeye devam ediyor. Tasarım, diğer önemli faktörlerden biri, promosyon malzemelerinin tasarımı, firma ve mesajı ile uyumlu olmalı, hatta ilk bakışta firmayı hatırlatmalıdır.

Promosyon Seçerken Nelere Dikkat Edilmeili?

  • Promosyon ürünü seçerken hedef kitlenin de iyi saptanması gerekmektedir. Hedef kitlenin kullanacağı ürünlerin saptanması buradaki en hassas noktalardan biridir. Aksi takdirde yaptığınız promosyonun boşa gitmesi durumu söz konusu olacaktır. Promosyonlar hayatımızın her alanına hitap eden ürünlerden seçilmeli, hedef kitle ile iç içe olunarak onlarla bütünlük sağlanmalıdır.
  • Firmalar etkili promosyonlarla marka değerlerini yükseltebilir; reklamlarını yapara insanlarda merak uyandırabilirler.
  • Promosyonlar marka ile iç içe olmalıdır. Markanın veya yapılan organizasyonun konseptine göre promosyon seçmek de en önemli unsurlardan biridir.
  • İnsanları şaşırtacak, çağa ayak uyduran ürünler özel organizasyonlarda tercih edilebilecek promosyon seçeneklerinden olmalıdır.
  • Promosyon markanıza renk katar, bu yüzden promosyon seçerken bu noktaları atlamadan gerekirse bu konuda uzman şirketlerden danışmanlık hizmeti alarak firmanıza ve organizasyonlarına en uygun promosyonu seçebilirsiniz…

Promosyon malzemeleri ne kadar faydalı?

2003 yılnda Georgia Southern University tarafından yapılan bir araştırmaya göre, promosyon malzemesi dağıtılan müşterilerin %71.6’sı promsyon malzemesi dağıtan firmayı endüstri ismi söylendiğinde hatırlıyor, üstelik bu müşterilerin %76.3’ü, firma hakkında olumlu bir fikre sahip.

L.J. Market Research tarafından havaalanlarında yapılan bir araştırmanın sonuçları ise çok daha çarpıcı; havaalanlarında seyehat eden yolcuların %71’ine son 12 ayda bir promosyon malzemesi ulaşmış, üstelik promosyon malzemesi ulaşan yolcuların %33.7’si bu malzemeyi yanlarında taşıyorlar. Aynı araştırmanın bir başka boyutu ise, promosyon malzemelerinin gücünü çok net olarak ortaya koyuyor; son 12 ayda bir promosyon malzemesi ulaşan yolcuların %76.1’i, promoyon malzemesi yollayan firmanın adını hatırlıyor. Aynı yolculara, son 1 haftada gazete veya dergide gördükleri reklam vermiş bir firmanın adı sorulduğunda ise, sadece %53.1’i firmayı hatırlıyor.

Bu iki araştırma da çok net olarak gösteriyor ki, promosyon malzemeleri, artık pazarlamanın vazgeçilmez araçlarından biri, tüm firmalar, diğer tanıtım yöntemleriyle karşılatırılamayacak kadar ucuz olan bu güçlü yöntemi kullanmak zorunda.

Son bir tavsiye, promosyon malzemelerini elinize ulaştığı anda hemen dağıtmaya başlayın, promosyon malzemeleri kutularının içerisinde kesinlikle hiçbir işe yaramazlar!

 

2020 Promosyon Ürünleri